

Herkenbaarheid is een belangrijke factor, hier waren we ons terdege van bewust. Een duidelijk en mooi logo is iets wat daar enorm bij kan helpen. Hobbyisten moeten ons kunnen vinden en herkennen! Het zoeken naar hulp moet immers binnen handbereik zijn? Daarom was dit een punt wat al vrij vroeg, goed geregeld moest zijn.
De afkorting voor de Adviesgroep Koi & vijver is “A.K.” en dit werd het uitgangspunt voor de lay-out van het logo. Veel vruchteloze pogingen zijn ondernomen om hier iets “speciaals” van te maken, helaas moesten we gewoon toegeven dat we wel veel kennis hebben maar op dit vlak toch echt hulp nodig hadden.
Deze vrijblijvende hulp vonden we bij Stefan Swinkels (een bevriende koi liefhebber), bovendien in het bezit van een grafische opleiding. Onlangs had Stefan “onder andere” ook het nieuwe logo van de N.V.N. gemaakt. Dat moest dus helemaal goed komen. Onze wensen en afgekeurde logo’s werden door Stefan meegenomen en omgezet naar een verfrissende nieuwe look!
Alle belangrijke aspecten zijn hierin verwerkt:
– Groen: het (biologische) evenwicht in de vijver.
– Blauw: water (de leefomgeving).
– De Koi: waar alles om draait.
– En de volledige naam van de Adviesgroep.
Een prachtig resultaat.
Dit is een logo wat precies past bij wat we willen uitdragen, hier kunnen we mee voor de dag komen!
Tekst: Alie de Boer, Stefan Swinkels.
Foto: Geert Cornuijt.